Lehet ezt cifrázni, felülni az aktuális trendek felverte hullámok hátára és forradalmat kiáltani pár évvel ezelőtt megjelent mozgásformákra, hogy mennyire hatásos, meg úristen, de a lehető legkiválóbb, leghasznosabb és leglátványosabb eredményeket a súlyzós edzésekkel lehet elérni. Amikor ezeket a jelzőket sorolom akkor arra gondolok, hogy a test szépen kidolgozott, definiált és tónusosan megformált. Sokan dobálóznak ezekkel a szavakkal, de mit is jelent ez pontosan? A test minél szebben és tudatosan van kidolgozva, a nemekre jellemző vonalak annál hangsúlyosabban mutatkoznak meg, így kihangsúlyozva a test azon vonalait, amitől egy nőt ösztönösen megkívánunk, és amitől a nők ugyanilyen intenzitással, értelmet és racionalitást mellőzve ugyancsak ösztönösen beindulnak egy kockás hasra, egy dagadó bicepszre, egy széles hátra, vagy éppen egy páncélszerű, magabiztosságot sugárzó férfi mellkasra.

Erről szól a testformálás, ezért bohóckodnak emberek százezrei a konditeremben nap mint nap, mindamellett persze nem elhanyagolható tényező, hogy a súlyzós edzések jót tesznek a vérkeringésnek, az anyagcserének, megedzik a szív izmait, és úgy általában jó hatással van a szervezet teljes egészére nézve.

Fogadjuk el azt  a tényt, hogy minden a szex körül forog és mindent ez határoz meg. Persze lehetne ideológiák százezreit felsorakoztatni hogy nem így van, de ha elfogadjuk az alaptézist, hogy márpedig tényleg mindent a szex határoz meg, közvetetten pedig a fajfenntartás alapösztöne, akkor ez egy sokkal átláthatóbb, és egyértelműbb világ lenne.

A konditermi edzések és a test formálása, a nemi jellemzők legtisztább megnyilvánulása. A férfiak a mellizmaikat és karjaikat fogják ösztönösen leedzeni, a nők pedig a lábaikat és a feneküket akarják majd a lehető legjobban megformálni. Ebben az a szép, hogy minden egyes ember, aki először betéved egy konditerembe, ezt fogja tenni mert tudja, hogy ezt kell tennie, így tud a nemének megfelelően leginkább felhívni magára a figyelmet. Ezen a ponton a szex illuzórikus rendszere valósággá válik mert egy domináns mellkas, egy erős kar, valamint egy szép női láb és kerek fenék a képi világot ugyan lefedi és felkelti a figyelmet, de a fizikai valóságban is fontos szerepük van, ami magát a szexet illeti.

Mert miről is van szó? A férfiak azért építik a felső testüket ösztönösen, mert a különböző szex pózokban szükségük van rájuk. Megtartani magukat, amikor a nőkőn dolgoznak ugye, vagy amikor megmarkolják a nők csípőjét és ütemesen magukra húzzák, és elmerülnek a legcsodálatosabb  szentélyben, ehhez egyértelműen erős karokra van szükség.  És akkor bejön a képbe a széles mellkas, amivel iszonyatosan lehet ám dominálni, gondoljunk csak a gorillákra, akik a mellkasukat verdesve tudatják a világgal, hogy bizony ezen a gáton ő itt a legnagyobb prezident. És a nőknek többek között erre van szükségük. Ez kell nekik, hogy valaki dominálja őket. Egy erős magabiztos férfi, aki mellett (alatt) úgy igazán nőnek érezhetik magukat. Vizuális látvány és valódi erő.

A nőknél ugyanez a helyzet, csak egészen más testrészekkel. A láb, a combok, és a fenék edzése ugye  mindenek felett. Mást nagyon nem is tartanak fontosnak, csak legyen egy lábtárogató gép a teremben, meg pár gyakorlat, amivel az alsó testrészeiket leedzik, mert azzal bizony már minden nő tisztában van 12 éves kora óta, hogy egyéni képességek, és belső értékek ide vagy oda, egy jó fenékkel és szép lábakkal az érvényesülés ajtajai, különösebb erőfeszítés nélkül nyílnak meg.

Ahogyan a férfiaknál az erős felsőtest, úgy a szexnél a nőknél is megvan az erős láb szerepe. Tartaniuk kell a lábaikat, mert a nők lábai számos pozícióban bizony a levegőben van, vagy ez ilyen rohadt egyszerű. Lovagló pozícióban a lábaikkal diktálják az ütemet, vagy az isteni álló helyzetben történő doggy style pózban kissé be kell guggolniuk, ha esetleg a srácnak túl magasan lennének. Azt meg ugye mondanom sem kell, hogy álló helyzetben hátulról a nőkőn kötelező a magassarkú. Ezt csak úgy leírtam.

De lenne itt még valami. Nagyon kevesen tudják, de azzal hogy a nők a lábaikat, feneküket, combjaikat formálják, azzal bizony a hüvely izmaik is feszesednek. Gondoljunk csak a guggolásra, mint alapgyakorlatra, vagy azokra a bizonyos toló gyakorlatokra. Próbáljátok csak ki, ha nem hinnétek nekem. Álljatok csak fel a székből úgy, hogy a sarkatok nem emelkedik el a talajtól és érzékelni fogjátok, hogy nem csak a lábnak az izmai fejtenek ki erőt, hanem másod-, illetve harmadlagos kapcsolodó izmok formájában, a hüvelynek az izmai is.

Fantasztikus dolgok ám ezek. Amikor az ember, azzal szembesül, hogy bármit csinál, bármit is tesz az életben, minden egy bizonyos irányba vezet és minden gondolatunkat, cselekedetünket mint végcél, a szex határoz meg. Azért tesszük, abban a formában és úgy, ahogyan tudat alatt az ösztöneink diktálják. Gondolhatjuk magunkat akárkinek és bármilyen magaslatokon önmagunkra onalizáló szellemi lényeknek is, akkor is az ösztönök fognak dominálni, és ezek az ösztöneink határozzák meg a döntéseink és cselekedeteink 95%-át. Ahogyan a konditeremben a férfiak kérdés nélkül a fekve nyomópadhoz mennek, ahogyan a nők a lábtóló gépre feszülnek rá automatikusan, úgy az élet minden más területén is a nemünknek megfelelően fogunk választani, ahol a szent cél, mindvégig stabil marad és állandó. Felhívni magunkra a figyelmet a testünkkel, a ruhánkkal, a beszédünkkel, a stílusunkkal a másik nemnél, egy ordas nagy kefélés reményében.

 

Ezt persze lehetne még ragozni napestig. Példák százait tudnám most felhozni, amiben azt taglalnám, valójában mindennek a hátterében a fajfenntartásunkat mozgató erő áll, hogy mi – miért történik. A férfiak a kocsijukkal, a pozíciójukkal, a nők a miniszoknyájukkal, dekoltázsukkal, vagy a sminkjük milyenségével, de a lényeget gondolom mindenki megértette.

Az élet egy hatalmas torta, aminek csak egy kis szelete a sport, így felesleges lenne ellenérvként felhozni, hogy nem minden a külső, nem csak ez számit. Persze hogy nem, de a testünk, mint életünk és fegyverünk igenis meghatározó és domináns szerepet tölt be a mindennapjainkban, ami velünk van egész életünkben. A testünk a névjegykártyánk, vagy ha úgy jobban tetszik a midnenki számára elérhető adatlapunk és profilképünk. Pontosan megmutatja, hogy mi milyen életet élünk és mennyire vagyunk igényesek az élettel szemben. Mert ha a testünket leszarjuk, akkor vajon az élet más területein mit nem fogunk?

Az edzés anatómia sorozat a külsőről szól. A belső értékek fejlesztése már egy egészen más tészta, azt az élet számos más területein szerezzük meg, vagy vértezzük fel vele magunkat. Azt azonban nagy hiba lenne figyelmen kívül hagyni, hogy a sport, és jelen esetben a testünk formálása nem csak a testünket, hanem a szellemünket, a mentális állapotunkat is fejleszteni fogja, nem is akármilyen mértékben. Feltéve persze, ha helyesen végezzük.

 

Alapszabályok

A gyakorlatok váltogatása. Egy izomcsoportra, minimum 8-10 féle gyakorlat, technikailag helyes kivitelezését meg kell tanulnotok. Erre azért van szükség, mert a testet folyamatosan változó, különféle mozgásokkal kell sokkolni, hogy az izom megfelelően fejlődjön és ne szokjon hozzá egy mozdulatsorhoz. Nem teheted meg, hogy kapsz egy edzéstervet és azt tolod hónapokon, éveken keresztül, mert lófaszt sem fog érni 2-3 hónap után hiába jársz le hetente 5x edzeni.

A súlyok emelése. Másik elképesztően nagy hiba, hogy ugyanazokkal a súlyokkal, éveken át baszakodni. Itt is ugyanaz a helyzet, mint az állandó gyakorlatoknál. Hozzászokik a tested a terheléshez és semmit sem fogsz fejlődni. A tested, akárcsak az elméd, alkalmazkodik. Hány szánalmas, sehova sem tartó, felesleges élet van te jó Isten, de az elméd alkalmazkodik és még a legnagyobb szart is képes veled elviseltetni. A legbotrányosabb kapcsolatokban is évtizedekig vegetálnak a nők, de egy idő után már fel sem tűnik az, amit évekkel ezelőtt katasztrófaként éltek volna meg és hanyatt-homlok menekültek volna. Hát így van ez a testünkkel is. Alkalmazkodik. Ahogyan a sétára sem reagál már, pedig biztos vagyok benne, hogy naponta több ezer lépést teszünk meg. Az útmunkások sem kidolgozott izomzatú aesthetic srácok, holott tonnákat emelnek meg nap, mint nap.

Két gyakorlat közötti szünetek. Minimum 30 másodperc, MAXIMUM 1 perc szünet két gyakorlat között. Én a 45 másodpercet javaslom. 30 másodperc, amíg összeszeded magad, 15 mp amíg rákészülsz a következő gyakorlatra.

No barátnő. Nem pofázunk edzés közben. Ha lány vagy, ne menj barátnővel konditerembe, mert teljesen felesleges. Beszélgetni fogtok és ezt te is tudod. Már pedig mint látod, a súlyzós edzések figyelmet követelnek, koncentrációt és szigorúan betartott szüneteket, folyamatos fókuszt, amiből egy másik női egyed csak kizökkent. Ha beszélgetni akarsz, ülj be egy kávézóba. Ha lány vagy, vigyél magaddal fülhallgatót, hallgass zenét és ne teremts szemkontaktust senkivel. Ha ezt nem teszed meg, a sok fasz odamegy hozzád majd jó pofizni, meg fel akar majd szedni. Biztos vagyok benne, hogy jó pár nő ezért megy le, de ha erre van szükséged menj le a Gozsdu udvarba elhitetni, hogy nem vagy kapható a harmadik randi után. Tudjuk, hogy nem így van, de ennek is legyen meg a helye. A konditerem nem az és legalább a gépeket sem foglalod le azok elől, akik komolyan akarnak dolgozni.

Edzőtárs. Itt is megmutatkozik a két nem totális másképpen működése. Ami nem működik a nőknél, az a férfiaknál szinte kötelező. A bukásig edzés ugyanis megköveteli, hogy egy haveroddal menj le edzeni, főleg az erő megszerzésének periódusában. Két férfi tud haladni az edzőteremben, mert a cél ezt követeli meg. Két nő erre képtelen.

Folyadékbevitel. Ha jól végzed az edzéseidet, 2l, ennyi simán lemegy, nálam van hogy több is. 7-8 deci simán elmegy azzal, hogy megiszod a bekevert cuccaidat. (glutamin, bcaa, creatin, preworkout cuccok) A maradék másfél liter meg a folyadékvesztés miatt indokolt. Edzés után a kötelező fehérjeturmix meg plusz még 3-4 deci. Hidratálni kell a szervezetet, ez a lényeg.

Diéta. Diéta nélkül szart sem ér az egész, akárhányszor mész le, akármennyit edzel.

Edzésterv. Arra itt van ez a bejegyzés sorozat.

Cél. Legyen célod. Legyél nagyszerű ember az élet minden területén, és ez mutatkozzon meg a testeden is.

És ahogyan azt már egyszer összefoglaltam ebben a videóban.